adatkezeléssel, irattárolással kapcsolatban, hívjon minket bizalomma!

Elérhetőségek
+ 06 1 815 3687
DOCUTÁR Iratrendező és Tároló, Szolgáltató Kft.
docutar@docutar.hu
+ 36 1 815 3600
+ 36 1 815 3692
1093 Budapest, Czuczor u. 10.
M5 Gyál Üzleti Park 2360 Gyál, Bem József u. 32.
Gyakori kérdések
Hogyan tudom bármikor elérni az irataimat?
Alkalmazottai sok időt töltenek az iratok keresgélésével?
Mennyire-személyre szabott megoldást kapok?
A Docutár Önnel együttműködve fejleszti ki a legmegfelelőbb megoldást.
Videó
videó, galéria - Docutár

DOCUTÁR Iratrendező és Tároló, Szolgáltató Kft
Iron Mountain Our Story

Adatvédelem és home office

2020-12-18

A vállalkozások épp, hogy megemésztették a GDPR által okozta bonyodalmakat, máris újabb problémával kellett szembenézniük. A koronavírus járvány miatt hazánkban is megnövekedett az otthoni munkavégzések száma, a cégek pedig elkezdtek aggódni, hogy a bizalmas információk bekerülnek a dolgozók háztartásaiba.

A home office tömeges elterjedésére azért volt szükség, hogy csökkentsük a járvány rohamos terjedését és hogy kisebb eséllyel fertőződjünk meg, ugyanis ebben a helyzetben az a legideálisabb, ha kerüljük a személyes kontaktokat, találkozásokat. A statisztikák szerint egyébként a legtöbb helyen hatékony volt az otthoni munkavégzés, tehát működőképes megoldás.

Adatvédelem home officeban

Milyen változások mentek végbe az iratmegsemmisítési szokásokban?

A jogalkotás igyekszik igazodni a kialakult helyzethez, ezt bizonyítja az is, hogy nemrég kiadták a veszélyhelyzetre vonatkozó távmunkaszabályozást, ami egy átmeneti megoldás a járvány ideje alatt és ebben az időszakban érvényes. Viszont a járvány lecsengését követően is terveznek home office törvényt megalkotni és bevezetni. A törvény minden bizonnyal szabályozni fogja az adatvédelmet is.

Az adatvédelem helyzete rosszabbodott, hiszen a dolgozók haza viszik azokat a bizalmas dokumentumokat is, amelyekre szükségük van a munkavégzéshez, hogy gördülékenyen és hatékonyan láthassák el feladataikat.

A szakemberek úgy vélik, hogy a papír alapú adatvédelem rosszabb helyzetben van, mint a digitális, főleg, ha annak a veszélye is fennáll, hogy az iratok összekeverednek más családtagok papírjaival. A céges adatbiztonsággal kapcsolatos kockázatokat csökkenteni lehet egy körülbelül tízezer forintos iratmegsemmisítő beszerzésével, amit a munkavállalók otthoni környezetben alkalmazhatnak.