adatkezeléssel, irattárolással kapcsolatban, hívjon minket bizalomma!

Elérhetőségek
+ 06 1 815 3687
DOCUTÁR Iratrendező és Tároló, Szolgáltató Kft.
docutar@docutar.hu
+ 36 1 815 3600
+ 36 1 815 3692
1093 Budapest, Czuczor u. 10.
M5 Gyál Üzleti Park 2360 Gyál, Bem József u. 32.
Gyakori kérdések
Hogyan tudom bármikor elérni az irataimat?
Alkalmazottai sok időt töltenek az iratok keresgélésével?
Mennyire-személyre szabott megoldást kapok?
A Docutár Önnel együttműködve fejleszti ki a legmegfelelőbb megoldást.
Videó
videó, galéria - Docutár

DOCUTÁR Iratrendező és Tároló, Szolgáltató Kft
Iron Mountain Our Story

Hírlevél, marketing üzenet küldés GDPR betartásával

2021-02-25

A 2018. május 25-én hatályba lépett, és sokak által rettegett GDPR alaposan felforgatta a hazai vállalkozások marketing aktivitását, hírlevél küldési szokásaikat.

A lehetséges bírságoktól tartva sokan inkább úgy döntöttek, hogy inkább abbahagyják az email marketing üzenetek küldését, a cégek egy része pedig komoly összegeket költött saját folyamataik újraszervezésére, a rendeletnek való megfelelés miatt. Ez a jogszabály ugyan nem csak a hírlevélküldés szabályait deklarálja, de egy szervezet egyéb adatkezelési metódusára is hatással van, viszont jelen cikkben kifejezetten a marketing üzenetek küldésével foglalkozunk.

 

hírlevél, marketingüzenet GDPR

 

Azt sokan nem tudták, de kéretlenül a GDPR előtti időkben sem lehetett marketing célú levelet küldeni senkinek. Ezt az Infotörvény ugyanis elég komolyan szabályozta Magyarországon már a korábbi években is, sőt az is elmondható, hogy a környező országokhoz képest elég szigorú módon tette mindezt.

Hogyan lehet szabályos a hírlevél, marketing üzenet küldés GDPR betartásával?

Látszólag egyszerű szempontoknak kell megfelelnie annak a vállalkozásnak, amely hírlevelet szeretne jogszerűen küldeni a feliratkozóinak, vevőinek, azonban ez a gyakorlatban egyáltalán nem így van. Ami a legszembetűnőbb különbség a korábbi gyakorlathoz képest, hogy a marketing célú üzenetek fogadásához a feliratkozó részéről aktív cselekvésre és beleegyezésre van szükség. Ez azt jelenti, hogy egy űrlap esetében nem lehet előre bepipálva a hozzájárulást kommunikáló doboz, ezt a felhasználónak kell megtennie.

A másik fontos dolog, hogy minden esetben be kell linkelni az adatkezelési tájékoztatót. Ennek tartalmi összeállítása okozza a legnagyobb fejtörést a cégeknek, hiszen nagyon sok szempontot figyelembe kell venniük, és a hiányosságok miatt komoly bírságra lehet számítani a NAIH-tól.